Dowiedzieć się, kiedy przełączyć doradców inwestycyjnych jest jednym z najtrudniejszych decyzji inwestor może napotkać. Ale czasami jest to konieczne. Czasami doradcy jest nie tylko odpowiednie dla danego inwestora. Jeśli myślisz o doradców przełączających, skorzystanie z tego artykułu jako wytyczne dla kwestii do rozważenia i jak je rozwiązywać.
Oto niektóre z najczęstszych obaw słyszymy od niezadowolonych inwestorów:
Wydanie nr 1: Nie jestem zadowolony z mojego doradcy, ale nie wiem, gdzie szukać kogoś, który jest lepsze dopasowanie.
Po pierwsze, niezadowolonych inwestorów należy określić dokładnie, co oni są niezadowoleni z i jakie usługi są dla nich najważniejsze. To pomaga w poszukiwaniu nowego doradcę, który ma pożądane cechy lub zaoferować potrzebnych usług.
Oto kilka rzeczy pod uwagę podczas rozmowy z nowych doradców:
- Czy są one odpłatne lub prowizji oparte?
- Czy są one od siebie niezależne i filia większej firmy?
- Jaki jest ich bilans? Jaki jest ich firma rekord toru?
- Co ustawiczne kształcenie ma potencjalny doradca zrobić w celu dalszej kariery swojego, takie jak zarabiać profesjonalnych oznaczeń jak WPRyb, CFA i CHFC?
Wydanie nr 2: Jestem zadowolony z wyników mojego portfela, ale nie każdy zrobił źle na rynkach ostatnio? Powinienem być zaniepokojony?
Idź makro, a następnie mikro.
Po pierwsze, warto przyjrzeć makro jak Twoje portfolio uczynił wobec wszystkich rynkach, takich jak S & P 500. Czy na bieżąco? Rozumiem, że może lub nie może być dobrym sprawdzianem, bo dobrze zdywersyfikowane portfolio ma wiele więcej składników niż S & P 500. To jest tylko punktem wyjścia do dyskusji.
Po drugie, pytanie, czy potencjalny doradca pokazać porównanie swojego portfela w poszczególnych komponentów w porównaniu względnych wskaźników. To daje mikro widok jak Twój portfel zrobił przed faktycznym wzorców i szerokich wzorców, takich jak S & P 500.
Następnie są one na bieżąco z indywidualnych wymagana stopa zwrotu (RRR)? Każdy ma jakieś wymaganej stopy zwrotu. To jest doradcą inwestycyjnego docelowy poziom zwrotu dla każdego klienta, w oparciu o potrzeby klienta detalicznego. Rynki będą się zmieniać, ale jak został doradcą zrobione przez długi czas w realizacji tego celu dla Ciebie?
Ważnym punktem jest to, że jeśli doradca zaprojektowany bezpiecznego portfela, na przykład, w celu osiągnięcia długoterminowego zwrotu jedynie o 5%, to byłoby rozsądne, aby być niezadowolony, jeśli nie mają roczne zyski na poziomie 15%. Ważne jest, aby doradca i klient mają jasną komunikację, co cele i oczekiwania portfela są, a nie po prostu niejasne celem zarabiania pieniędzy.
Wszyscy klienci powinni mieć pojęcie o ich wymaganej stopy zwrotu, jak to jest mapa drogowa, jak dostać się z tam, gdzie są obecnie, gdzie chcą być w przyszłości. Analiza RRR zawiera takie rzeczy, jak do klientów dostępnych funduszy emerytalnych, co oni planują zapisać, stopę inflacji, podatków, kosztów, opłat doradców itp. Dużo czasu można spędzić dyskusji klienta RRR ale, ze względu na utrzymanie tego krótkiego artykułu, upewnij się, że pogłębionej dyskusji z doradcą na temat obliczania tego.
Wydanie nr 3: nie jestem zadowolony z obsługi, którą otrzymuję od mojego obecnego doradcy.
Pamiętaj, aby jasno określić wszystkie rzeczy, które nie są zadowoleni z usług z punktu widzenia, na przykład, częstotliwość kontaktu, raportowanie, na wiadomości itp.
Oto kilka myśli do rozważenia przy ocenie bieżącej relacji doradcy:
- Jak dobrze się komunikować i wyjaśnić, co dzieje się w twoim portfelu?
- Jak dobrze się komunikować, jak Twój portfel robi w porównaniu z resztą rynków?
- Kiedy rynki się zepsuć, nie Twój doradca go brakuje, daje proste "trzymaj się, będzie lepiej" linię, lub dać prawdziwą odpowiedź, czego szukasz i kiedy będą one dokonywać zmian, jeśli w wszystko?
- Dowiedz się, co ich model usługi jest PRZED zaangażowania z nowym doradcą. Zapytaj, jak często komunikują się z rozmowy, e-maile i face-to-face. Pozwoli to, aby mieć punkt odniesienia, czego się spodziewać od tego doradcy posuwa się naprzód, a co ważniejsze, można trzymać ich do odpowiedzialności, jeśli nie spełniają oni obiecanego poziomu usług.
Wydanie nr 4: Bądź asertywny podczas spotkania z potencjalnymi doradców.
- Weź ze sobą listę pytania, myśli i problemy do dyskusji.
- To jest wielka sprawa, jeśli znajdziesz się w środku spotkania potencjalnego doradcę i nie możesz zapamiętać 101 pytania miałeś na doradcę wcześniej. Również pisanie rzeczy w dół pomaga uporządkować myśli i upewnić się, można porównać jabłka do jabłek, gdy wywiad kilku doradców.
- Zapytaj o skierowania. Mimo, że doradcy daje swoje najlepsze klientów jak skierowania, dobrze jest usłyszeć od punktu widzenia klienta, jak ten doradca jest dbanie o ich potrzeby.
- Sprawdź doradcy tło na stronie internetowej SEC i numerem CRD dla wszelkich skarg lub dyscyplinarne przeciwko nim.
Według poniższych wskazówek, będzie można znaleźć doradcę, który spełnia Twoje indywidualne potrzeby i cele finansowe. Powodzenia!
Copyright (c) 2011 Joe Maas